Jak założyć klub fitness

Kamil Wasilewski13 kwietnia 2017Komentarze (0)

W artykule tym wyjaśnię Tobie jak założyć klub fitness. Do otworzenia wymarzonej siłowni nie musisz posiadać jakichkolwiek zezwoleń, licencji czy koncesji. Każdy może założyć i prowadzić  klub fitness. Kolejnym krokiem jest wybór odpowiedniej formy prawnej Twojej przyszłej firmy. Na ten temat szczegółowe informacje znajdziesz w moich poprzednich wpisach na blogu.

Następny etap to wybór lokalu, w którym będą ćwiczyć Twoi przyszli klienci. Jeżeli nie posiadasz takiego lokalu na własność, pozostaje Tobie jego najem. W przypadku umowy najmu najlepszym rozwiązaniem jest sporządzenie jej w formie pisemnej. W umowie tej powinny znaleźć się zapisy, które będą zabezpieczały twój interes jako najemcy. W umowie należy dokładnie wskazać czas trwania najmu (czas określony czy nieokreślony), datę wydania lokalu oraz ewentualne kary umowne za opóźnienie w jego wydaniu. Warto również zastrzec, iż wysokość czynszu pozostanie niezmieniona przez cały okres najmu a przepisy umożliwiające wynajmującemu podwyższenie czynszu lub zmianę sposobu jego obliczania, nie będą miały zastosowania. W umowie powinny również znaleźć się zapisy, które regulować będą kwestię rozliczeń związanych z nakładami, jakie poczyniłeś na lokal w celu jego przystosowania do prowadzenia klubu fitness.

Gdy już znalazłeś odpowiedni lokal, sprawdź czy nie będzie potrzebna zmiana sposobu jego użytkowania. Dodatkowo lokal ten musi spełniać określone wymogi budowlane. Klub fitness powinien być zlokalizowany w odrębnym budynku lub lokalu albo stanowić wyodrębnioną część budynku lub lokalu.  Wejście do siłowni może być wspólne dla wszystkich jego użytkowników, ale nie może przebiegać przez pomieszczenia, w których nie są świadczone usługi fitness.

Szukając  lokalu na Twój wymarzony klub fitness musisz pamiętać o obowiązku wydzielenia w nim następujących pomieszczeń:

  • miejsca, w którym będą prowadzone treningi i inne zajęcia fitness,
  • szatni,
  • poczekalni dla osób korzystających z klubu fitness,
  • pomieszczenia sanitarnohigienicznego dla osób trenujących i pracowników klubu,
  • miejsca na pojemniki na odpady,
  • miejsca do przechowywania sprzętu do utrzymania czystości.

Na Tobie jako właścicielu klubu fitness spoczywa obowiązek odpowiedniego rozmieszczenia przyrządów do ćwiczeń i sprzętu w taki sposób, aby zapewnić komfort i bezpieczeństwo trenujących osób.

Klub fitness lub siłownia musi spełniać również odpowiednie warunki sanitarne. W takim klubie obowiązkowo musi znaleźć się szatnia. W szatni poza pomieszczeniem do przechowywania odzieży powinno być także pomieszczenie sanitarne z bezpośrednim dostępem z pomieszczenia, z szafkami i  odzieżą. Pomieszczenie do przechowywania odzieży musi być dostosowane do maksymalnej ilości osób (nie może być mniejsza niż 0,5 m2/os) z jednoczesnym wyposażeniem w szafki lub wieszaki na odzież dla każdego ćwiczącego. W każdym pomieszczeniu sanitarnym musi być 1 natrysk dla 10 osób, 1 umywalka dla 10 osób oraz 1 ustęp. W przypadku braku odrębnych szatni dla kobiet i mężczyzn, w szatni powinna być wydzielona przebieralnia.

W przypadku pomieszczeń, w których odbywają się treningi i zajęcia fitness, musisz pamiętać o obowiązku zamontowania w nich klimatyzacji lub wentylacji mechanicznej. Jeżeli w Twoim klubie fitness jest możliwość skorzystania z solarium, usług masażysty czy łaźni parowych, koniecznym jest montaż w tych pomieszczeniach wentylacji mechanicznej nawiewno-wywiewnej, podciśnieniowej. Każda z osób korzystająca z tych przyjemności powinna używać ochraniaczy na stopy. Dodatkowo w pomieszczeniach masażu należy zamontować umywalkę, dozownik na mydło w płynie oraz miejsce na ręczniki. Wysokość pomieszczenia solarium nie może być niższa niż 2 m. Pomieszczenie to należy wyposażyć w ręczniki jednorazowe, środki dezynfekcyjne oraz szafkę lub wieszak na odzież klientów. Łóżka lub kabiny muszą posiadać nawiewy oraz informację o dezynfekcji po każdorazowym użyciu.

Nie zapomnij również o wydzieleniu w klubie fitness pokoju socjalnego dla personelu, z szafkami lub wieszakami na odzież oraz rzeczy osobiste. Dbając o zdrowie i komfort osób trenujących należałoby wprowadzić w klubie fitness całkowity zakaz palenia tytoniu z wyjątkiem miejsc do tego przeznaczonych.

Jeżeli Twój klub fitness spełnia już powyższe wymogi prawne nie pozostaje Ci nic innego, jak tylko ulokować w nim właściwy sprzęt do ćwiczeń, zatrudnić wykwalifikowany personel, zainstalować odpowiedni sprzęt muzyczny i możesz ruszać z własnym biznesem. Pamiętaj również o odpowiednim marketingu i promocji swojego klubu fitness.

*****

Podobał ci się ten wpis? Udostępnij go innym. Jeżeli natomiast chcesz uzyskać pomoc prawną w założeniu klubu fitness napisz do mnie: k.wasilewski@adwokatwasilewski.pl lub zadzwoń: 503 070 837.

 

 

{ 0 comments… add one now }

Leave a Comment

Previous post:

Next post: